Hulp bij onze website & apps
Zoek je hulp bij het gebruik van onze website of één van onze apps? Vind hier je antwoord.
Zoeken op de website
Zoeken en bladeren in de collectie
Via de website kun je via de zoekbalk bovenin zoeken in onze catalogus. Het zoekresultaat opent in een nieuw venster, de webcatalogus van de bibliotheek. In de catalogus kun je een zoekopdracht verfijnen door via het uitklapkeuzemenu te kiezen uit zoeken op titels, auteurs, onderwerpen, serie.
Zoeken en bladeren in onze agenda
Op de pagina 'Activiteiten' vind je al onze cursussen en activiteiten. Om de agenda te kunnen raadplegen klik je op de knop agenda. Hierin kun je activiteiten selecteren op soort activiteit, op leeftijd, op onderwerp, op vestiging en op datum.
Mijn menu
Je bibliotheekzaken regelen met Mijn menu
Via Mijn menu kun je zien wat je in huis hebt - inclusief inleverdata - en het materiaal direct verlengen. Ook kun je zoeken in de catalogus, checken of je vestiging het gewenste materiaal in huis heeft en het meteen reserveren. Andere mogelijkheden zijn: persoonlijk leesadvies op basis van leengedrag, bekijken van aanwinstenlijsten waarop je geabonneerd bent, beheren van je gegevens en aanmaken van verlanglijstjes.
Hoe kan ik mijn tegoed ophogen?
Het betalen van je contributie, te laatgeld, leengeld en eventuele reserveringskosten kun je eenvoudig thuis via iDeal doen.
- Log in op Mijn menu
- Kies voor details financiële posten
- Klik op Betalen met iDEAL om te betalen
- Kies je eigen bank en klik op ‘Afrekenen’
- Volg daarna de stappen op het scherm
Hoe blijf ik op de hoogte van de nieuwe aanwinsten?
Wil je gratis op de hoogte gebracht worden van de nieuw binnengekomen boeken en andere materialen van Facet? Dat kan! Via deze website kun je bij ‘Mijn menu’ een abonnement nemen. Bij "aanwinstenmail" kun je dan aangeven op welk(e) profiel(en) je een jaarabonnement wenst. Bijvoorbeeld elke maand een overzicht van de nieuwe spannende boeken, speelfilms of natuurboeken in je mailbox.
Wise app
Wat kan ik met de Wise app?
Met de Wise-app kun je zoeken in de catalogus, reserveren en verlengen.
Hoe installeer ik de Wise app?
Hoe los ik problemen op met de Wise app?
De oorzaak ligt meestal buiten de app: het kan liggen aan de netwerkverbinding/wifi, het apparaat zelf, de versie van Android/iOS.
Het kan ook zijn dat het bibliotheek systeem even uit de lucht is (geweest). Je kunt de app het beste opnieuw opstarten.
Helpt opnieuw opstarten niet, verwijder de app dan van je apparaat en download en installeer de app opnieuw.
Levert dat onverhoopt ook niet het gewenste resultaat op, neem dan contact met ons op.
Hoe log ik in?
Je kunt de inloggegevens gebruiken zoals je die ook gebruikt in ‘Mijn Menu’.