Hulp bij het abonnement

Alle informatie over jouw abonnement vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Over jouw abonnement

Wat zijn de voorwaarden van mijn abonnement?

Op de pagina word lid van Facet vind je de soorten abonnement en de voorwaarden.

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Met het Basis abonnement en het Compleet abonnement kun je onbeperkt e-books en luisterboeken lenen (max. 10 tegelijk). Met een jeugdabonnement kun je onbeperkt jeugd e-books en jeugd luisterboeken lenen (per soort max. 10 tegelijk) inclusief D-boeken + lezen voor de lijst + een selectie van Nederlandstalige literatuur voor volwassenen.

Wat doe ik als ik mijn bibliotheekpas kwijt ben?

Ben je je lenerspas kwijtgeraakt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om misbruik te voorkomen. Wij blokkeren je pas en controleren meteen of de pas in de bibliotheek is gevonden. Is dit niet het geval, dan kun je voor € 5,00 een nieuwe bibliotheekpas bij ons aanvragen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Ben je verhuisd? Een adreswijziging kun je persoonlijk, schriftelijk of via mail doorgeven. Daarnaast kun je ook zelf via Mijn menu je adres wijzigen. Lees er meer over op hulp bij onze website & apps.

Kan ik overstappen op een ander abonnement?

Als je al lid bent kun je vanaf elke andere abonnementssoort gemakkelijk overstappen naar een andere abonnement. Hiervoor kun je terecht bij de balie in de bibliotheek.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt je lidmaatschap per brief of e-mail beëindigen of door mondeling op te zeggen bij de balie in de bibliotheek. Via Mijn menu zie je tot wanneer je lidmaatschap geldig is.

Tijdens het eerste jaar van je abonnement kun je niet tussentijds opzeggen. Na deze periode kun je op elk moment opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand (te rekenen vanaf de dag van opzegging). Teveel betaalde contributie verrekenen we met eventuele openstaande registraties.

Wanneer je alle geleende materialen hebt ingeleverd en je aan alle betalingsverplichtingen hebt voldaan, verwerken wij je opzegging.

Om dit voor je in orde te maken ontvangen wij graag de volgende gegevens: je naam, adres, geboortedatum, pasnummer en de gewenste opzegdatum. Ook horen wij graag waarom je opzegt, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.


Nog geen lid?

Welke abonnementen zijn er?

Facet heeft verschillende abonnementsvormen. Ontdek hier welk abonnement het best bij jou past.

Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan. Ontdek eerst welk abonnement het best bij je past en volg de instructies.

Kan ik bij Facet terecht zonder lid te worden?

Ja, iedereen is welkom bij Facet. Je kunt gratis gebruik maken van onze computers en WiFi. Ook kun je kranten en tijdschriften lezen in alle vestigingen en in Facet Emmen gebruik maken van het Facetcafé.



Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op