Leerlijn drama

Basisschool Gerardus Majella wilde een eigen leerlijn drama ontwikkelen. De adviseur cultuureducatie van Facet heeft samen met de ICC’er en vakdocent drama een traject ontwikkeld waarbij de school gefaseerd, gedurende een aantal schooljaren, aan een leerlijn drama heeft gewerkt.

De vakdocent heeft voor alle groepen lesbrieven ontwikkeld bij de thema's van de school. Na een serie voorbeeldlessen werden de leerkrachten door de vakdocent begeleid bij het zelf geven van dramalessen.

Op deze manier is in drie schooljaren het aantal lessen uitgebreid en een volwaardige leerlijn gerealiseerd. Door de deskundigheidsbevordering voelen de leerkrachten zich vaardig in het geven van de lessen wat bijdraagt aan de implementatie.

Eerlijk gezegd zag ik er wel tegenop om een eigen doorlopende leerlijn ontwikkelen. Maar het viel me enorm mee, het is helemaal niet zo ingewikkeld en ik ben ontzettend trots op het resultaat. Facet heeft mij daarbij geweldig geadviseerd én geholpen met het opzetten van concrete activiteiten.